Nyíltvégű pénzügyi lízingnél a nettó maradványérték százaléka a futamidő és a bruttó vételár függvényében:
Futamidő (hónapban) |
Bruttó vételár |
|||
6 m Ft alatt |
6 m Ft-tól |
|||
min. |
max. |
min. |
max. |
|
12-23 |
30% |
50% |
30% |
40% |
24-35 |
25% |
40% |
20% |
30% |
36-47 |
20% |
30% |
15% |
20% |
48-59 |
15% |
25% |
10% |
15% |
60-71 |
10% |
20% |
10% |
10% |
72-83 |
10% |
10% |
5% |
5% |
84-96 |
5% |
5% |
5% |
5% |
Nettó maradványérték = (a nettó vételár + a REG adó) x a finanszírozni kívánt gépjármű bruttó vételára és a futamidő alapján választott maradványérték százalékkal |
Kamatozás módja:
- változó kamatozás
- fix kamatozás
Futamidő:
- Természetes személyek esetén 12 – 84 hónap
- Jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén a maximális futamidő 96 hónap
Finanszírozás devizaneme:
- Magyar forint
A finanszírozás további feltételeiről a Merkantil Bank Zrt. Általános Lízingfeltételeiből és Hirdetményeiből tájékozódhat, a Merkantil Bank Zrt. (www.merkantil.hu) honlapján vagy székhelyén (1051 Budapest, József Attila utca 8.).
Hitelbiztosítéki nyilvántartás:
A finanszírozási szerződés megkötésekor a Finanszírozónak be kell jegyeznie többek között a lízingbeadás tényét a Hitelbiztosítéki Nyilvántartás (HBNY) rendszerébe. Ehhez a bejegyzéshez az Ügyfél részéről érvényes HBNY-be történő regisztráció szükséges. A regisztráció érvényesítéséhez szükséges személyes azonosítást – az Ügyfél költségére – közjegyző előtt kell megtenni. Az Ügyfélnek a regisztrált adatait tartalmazó Azonossági nyilatkozatot és a közjegyzői Tanúsítványt a folyósításig meg kell küldenie a Finanszírozó részére.
A HITELMINŐSÍTÉSHEZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK
MAGÁNSZEMÉLYEK
Alap dokumentumok:
- Személy azonosító igazolvány
- Lakcímet igazoló hatósági igazolvány
- Gépjárművezetői engedély
- Adó és TAJ kártya
- Munkáltatói jövedelemigazolás vagy
- a legutóbbi két hónapra vonatkozó bankszámla kivonat, amely tartalmazza a jövedelem átutalását, vagy
- a legutóbbi adóévre vonatkozó NAV által kibocsátott jövedelemigazolás
EGYÉNI VÁLLALKOZÓK
Alapdokumentumok:
- magánszemélyeknél szükséges iratok
- vállalkozói igazolvány vagy NAV által kibocsátott adószámmal ellátott nyilvántartásba vételt igazoló okirat
- 30 napnál nem régebbi NAV folyószámla kivonat
GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK
Alap dokumentumok:
- 30 napnál nem régebbi cégkivonat
- aláírási címpéldány a szerződés aláíróktól
- az eljárni jogosult személy személyi okmányai
- 30 napnál nem régebbi NAV folyószámla kivonat
- előző évi mérleg és eredménykimutatás
- Tudnivalók a megfontolt döntéshez
Javasoljuk természetes személy ügyfeleknek, hogy a felelős hitelfelvételi döntéshez fontolják meg a háztartásuk teljes teherviselő képességét, vegyék figyelembe a háztartásukban élők vagyoni-jövedelmi helyzetét, eladósodottságát és a leendő adóssággal összefüggő teherviselő képességüket is.
A megalapozott döntéshez segítséget nyújthat a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ tájékoztatója az ott szereplő termékleírások, összehasonlítást segítő alkalmazások (pl.: hitelkalkulátor, háztartási költségvetés-számító program) (http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/dontenem-kell).