FOKOZOTT KARBANTARTÁS

Gépjárműve, használattól függően igényelhet normál vagy fokozott karbantartást. Annak érdekében, hogy gépjárművét minél tovább használhassa teljes megelégedéssel, kérjük vegye figyelembe az alábbiakat:

 

1.    A gépjármű fokozott igénybevételének körülményei:

Az alábbi különleges körülmények között történő használat esetén gépjárműve fokozott igénybevételnek van kitéve, és speciális karbantartást igényel:

  • Állandó váltott üzem
  • Városi használat (pl. taxi, mentőautó, átlagos sebesség 20 km/ h alatt)
  • Rövid útszakaszok gyakori megtétele hideg motorral (kevesebb, mint 10 km)
  • Hosszabb tartózkodás:
  • Poros levegőn
  • Olyan országokban, ahol a PEUGEOT ajánlásainak nem megfelelő üzemanyagot forgalmaznak
  • Az alábbi üzemanyagok használata, akár csak alkalomszerűen is: B20 vagy B30 biodízel (dízelmotorok) vagy 3%-nál több metanolt tartalmazó benzin (benzinmotorok)

 

2.    A gépjármű fokozott igénybevételének iratokban történő rögzítésének szükségessége és elmaradásának esetleges következményei:

Karbantartás során a márkaszerviz a következő ellenőrzés időpontjának előírásakor javasolhatja a fokozott karbantartáshoz tartozó rövidebb időintervallumot, amennyiben azt az üzemeltetés indokolja, mely a gépjármű élettartamát pozitívan befolyásolhatja. Ezen bejegyzés nem kötelező, a használó érdekében, és a gépjármű megbízható, hosszú távú üzemelése érdekében javasolható.

 

3.    A gépjármű fokozott igénybevételének lehetséges (műszaki és szerződéses) következményei:

A fokozott igénybevétel következtében a gépkocsi különféle egységei nagyobb elhasználódásnak vannak kitéve, így pl. a kenési rendszerében az olaj idő előtti elhasználódása következhet be, mely a motor élettartamára károsan hathat. A fokozott igénybevétel nem befolyásolja a gépjármű jótállását.

 

4.    A gépjármű fokozott igénybevétele esetén felmerülő (szükséges vagy ajánlott) szervizintervallum elmaradásának lehetséges (műszaki és szerződéses) következményei:

  • A motorolajból kirakódó szennyeződések károsíthatják a gépjármű alábbi részegységeit:
  • Szelepek
  • Kenési rendszer
  • A gépjármű különböző forgó-kopó egységei az átlagosnál rövidebb időn belül elhasználódhatnak. Ebből kifolyólag szűkebb karbantartási/ellenőrzési periódusokat igényelnek.

A fokozott igénybevételű használatra vonatkozó karbantartási periódusok elmulasztása nem befolyásolja a gépjármű jótállását.

 

TURBÓS BENZINES MOTOROK

A PSA, a termékek megbízható, tartós működése érdekében, az 1,2 EB Turbo és 1,6 EP Turbo motorokkal szerelt járművek esetén az alábbi karbantartási intervallumokat írja elő:

a jelzett típusú motorokkal szerelt járműveket minden esetben az európai fokozott igénybevételre vonatkozó karbantartási intervallum (eltelt idő vagy megtett kilométer) alapján kell kezelni:

  • 1,2 EB Turbo esetén: 15.000 km vagy 1 év futásteljesítményenkénti karbantartás
  • 1,6 EP Turbo esetén: 20.000 km vagy 1 év futásteljesítményenkénti karbantartás

Amennyiben az előírt szervizintervallumot elmulasztja, úgy a mulasztással okozott műszaki meghibásodok esetén a gépkocsi elveszti a garanciát a mulasztás miatt meghibásodott alkatrészek tekintetében. Természetesen a fokozott igénybevétel önmagában, valamint a fokozott igénybevételű használatra vonatkozó karbantartási periódusok elmulasztása önmagában nem befolyásolja a gépjármű jótállását. Így a garancia változatlanul megmarad azon meghibásodások esetében, amelyek nem az előírt szervizintervallumok elmulasztása következményeként merülnek fel.