Cookie / Süti hozzájárulás
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a peugeotm5center.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Cookie szabályzat
Rendben
Elutasít

Teljesítményben ismét az élen járunk



A FIA-WEC új követelményeinek megfelelő PEUGEOT HYBRID4 500KW hajtáslánc legfontosabb jellemzői a következők:

  • hibrid technológia alkalmazása hátul egy 500 kW (680 LE) teljesítményű 2,6 l biturbós V6 motorral, elöl pedig egy 200 kW-os elektromos motor/generátor egységgel,
  • a PEUGEOT Sport és a Total által közösen fejlesztett nagy teljesítménysűrűségű akkumulátor,
  • négykerékmeghajtás és 7 sebességes szekvenciális sebességváltó,
  • a teljesítményben kulcsszerepet játszó intelligens hajtáslánc- és energiaáramlás-szabályozó rendszer, melynek felügyeletéért François Coudrain, a PEUGEOT Sport WEC programjának hajtáslánc-igazgatója felel.

 

A PEUGEOT SPORT ÁLTAL JEGYZETT BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR

A PEUGEOT Sport a hosszútávú versenyzésben szerzett tapasztalataira (lásd a PEUGEOT 908 V12-es és V8-as motorja), valamint a PSA Motorsport WRC-beli rutinjára (4 hengeres motorok) alapozva fejlesztette ki az új 90°-ban nyitott, 2,6 literes biturbós V6-os motorblokkot. A pilóta mögött elhelyezett 165 kg-os motor a hátsó kerekeket hajtja, és a szabványnak megfelelően 500 kW (680 LE) maximális teljesítmény leadására képes.

„A PEUGEOT HYBRID4 500KW hajtáslánc kialakításakor a bajnokság új szabályrendszeréből következő szigorú követelményeknek kellett megfelelnünk. Eredetileg csak egy turbófeltöltőt terveztünk a motorhoz, de azzal nem tudtuk megvalósítani a kitűzött célt, nevezetesen, hogy alacsonyabbra kerüljön a motor súlypontja. A duplaturbós V6 motor bizonyult a legjobb kompromisszumnak a technológia, a súly, a felépítés, a megbízhatóság és a teljesítmény szempontjából” – nyilatkozta François Coudrain, a PEUGEOT Sport WEC programjának hajtáslánc-igazgatója.

 

ELECTRIC MOTORSPORT INSIDE

Az elektromos motor/generátor egy nagyon könnyű, nagy hatásfokú reduktorhoz és egy legújabb generációs inverterhez kapcsolódik, mely az akkumulátor energiáját továbbítja a motornak. Az utóbbi – többek között a hajtáslánc energiastratégiáit meghatározó szoftvernek köszönhetően – azonnal fel tudja használni az akkumulátor által rendelkezésre bocsátott összes energiát. A PSA Motorsport WRC és Formula E futamokon szerzett tapasztalatai nagy segítségünkre lesznek az informatikai és energetikai rendszerek irányítását végző szoftverek kidolgozásában (fékezéskor bekövetkező energia-visszanyerés, gyorsításkor rendelkezésre álló teljesítmény, válaszidő, fogyasztás csökkentése)” – tette hozzá François Coudrain.

1 Elektromosan vezérelt fék

 

A PEUGEOT HYBRID4 500KW HAJTÁSLÁNC

A  belső  égésű  motor  500  kW  (680  LE),  az  elektromos  motor/generátor  pedig  200  kW   (272 LE) teljesítmény leadására képes, a szabályok a versenyzés során viszont csak 500 kW maximális teljesítményt engedélyeznek.

A Hypercar az előírásoknak megfelelően speciális érzékelőkkel lesz felszerelve, amelyek  az egyes kerekeknél mért teljesítményt valós időben  továbbítják a FIA illetékeseinek. Az utóbbiak  így tudják biztosítani a BOP (Balance Of Performance = teljesítményeloszlás) révén rögzített maximális teljesítmény betartását.

Mielőtt az autó 2021 végén versenypályán is tesztelésre kerülne, a PEUGEOT Sport és a Total csapata tovább folytatja a fejlesztést, amelyet 2021 első felében a stratégiai fontosságú próbapados és szimulátoros megmérettetés követ.

2 Egyenes szakasz vége

 

KUTATÁS ÉS FEJLESZTÉS PSA SZINTEN

François Coudrain-hez hasonlóan a PEUGEOT Sport több olyan mérnökkel is rendelkezik, akinek a pályafutása során lehetősége volt arra, hogy tehetségével a szériamodellek és a versenyautók tervezését egyaránt szolgálja. Ez értékes és egyedülálló tudást jelent, amely tovább erősíti az általános szakértelmet, és amely a PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezésben is megnyilvánul. Ennek első képviselőjeként a PEUGEOT 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED egy újfajta, környezethatékony teljesítmény fogalmát vezette be, mely a „Neo Performance” névre hallgat. A PEUGEOT 508 e változata sportosság és csúcstechnológia tökéletes összhangját valósítja meg, és 360 lóerő teljesítményével, illetve 520 Nm nyomatékával (mindezt 46  g/km WLTP szerinti CO2-kibocsátás mellett) minden idők legerősebb PEUGEOT szériamodellje. Felépítésének a PEUGEOT Sport részlegnél kifejlesztett rendszeralapú megközelítése a WEC programhoz is alapul szolgált.

Végül a PSA csoport más motorsport részlegeivel folytatott együttműködési politika is meghozta   a gyümölcsét, például a vezérlőegységek és a fedélzeti szoftverek terén, különös tekintettel a hajtáslánc energiagazdálkodására (fékezéskor bekövetkező energia-visszanyerés, gyorsításkor rendelkezésre álló teljesítmény, válaszidő, fogyasztás csökkentése).