A XIX. század utolsó évtizedeiben a Peugeot ipari nagyvállalat életében is fordulópontot hoztak ezek az évek. Az addig fűrészlapokat, majd fűszermalmokat és kávéőrlőket készítő cég (pontosabban annak korabeli vezetője, Armand Peugeot) meghallotta a kor hangját: 1880 körül kerékpárokat, majd az évtized végén automobilokat kezdtek gyártani.
Az 1810-es években, mint minden tisztességes iparos vállalkozás, a Peugeot is rajzoltatott magának cégért. Olyasvalamit kerestek, ami kifejezi fűrészeik fő jellemzőit: az acél rugalmasságát, a fogak ellenálló, erős kialakítását, és a gyors, hatékony vágást. Így esett a választásuk az állatok királyára, az oroszlánra, .
Amikor azonban a Peugeot automobilok már nem csak Párizs, de Berlin, London és Bécs utcáin is egyre gyakrabban tűntek fel, szükség volt a termékek pontos azonosíthatóságára. Az 1905-ben bevezetett logó összetett alkotás volt. Első ízben szerepelt rajta a cég neve, valamint származási helye.
1905 és 1910 között két részre szakadt a Peugeot-birodalom. Armand másod-unokatestvérének, Eugéne-nek a gyermekei megalapították a Lion-Peugeot márkát, a két vérvonal pedig mindent megtett, hogy megkülönböztesse magát a másiktól. 1910-ben aztán egybeolvadt a két cég, 1916-tól pedig végleg elhagyták a Lion-Peugeot nevet.
A duális korszak éveiről tanúskodik az ebben az időszakban alkotott, meglehetősen realista logó, amely háromdimenziós oroszlán-alakját a Lion-Peugeot emblémájáról mintázta, míg a visszatérő nyílmotívumot az Automobiles Peugeot-tól örökölte meg. Közvetve ennek a logónak a fej- és sörényformája ihlette a Peugeot most bevezetett, új címerét. A forma egészen 1937-ig megmaradt, bár az utolsó tíz évre kiegészült a márka nevével: a Peugeot ekkor alkalmazta először azt a betűtípust, amely később évtizedeken át meghatározta a márka karakterét.
A 1920-as évek első harmadában a hűtőmaszk tetején trónoló oroszlánfigura segített azonosítani a márka típusait, majd tíz évvel később, a streamline korában test nélküli, áramvonalas oroszlánfej került a 202-es, a 302-es és a 402-es típusok orrára. A megoldás még az 1955-ben bevezetett Peugeot 403 korai példányain is jelen volt.
1936 és 1948 között ennek a pajzsnak a kontúrjai közé költözött be Armand Peugeot kígyózó farkú oroszlánja. Annak fényében, hogy a háború éveiben gyakorlatilag megszűnt a termelés, szép, hogy egyáltalán életben tartották – sőt, ki is színezték – az emblémát, amely aztán nyomtalanul tűnt el 1948-ban, egy merőben új grafikai koncepciónak adva át a teret.
Az ebben az évben bemutatott, modern 203-as volt az első Peugeot a világtörténelemben, amelyen két lábra állt az oroszlán A kifinomult részletességű grafika 1950-ben levetkőzte, majd 1955-től – a Peugeot 403 érkezésének tiszteletére – a korábbról megszokott, háromszögletű formában vette vissza a pajzsot.
1960-ban merész lépésre szánta rá magát a márka: a húszas évek realisztikus oroszlánalakját felhasználva egy részletesen kidolgozott fejjel váltották le a teljes alakos emblémát. Nem árulunk el titkot azzal, hogy ez a logó a mostani, vadonatúj embléma közvetlen ihletadója – nem véletlen a párhuzam, hiszen ezekben az években olyan radikálisan újszerű, ultramodern, korszakalkotó típusokat dobott piacra a Peugeot, mint a 404 vagy a 204. A következő mérföldkő, az 505 megjelenését már erősen stilizált, egyenes vonalakkal megrajzolt oroszlánfej kísérte, a háború utáni szögletes keretbe átültetve. Ez utóbbi egészen 1976-is maradt szolgálatban, amikor is a Peugeot addig ismert formájában megszűnt létezni.
A vállalat ugyanis ekkor megvásárolta a Citroën márkát, létrehozva a Peugeot Société Anonyme, ismertebb nevén PSA cégcsoportot. Ez magától értetődően új logóért kiáltott, így a Peugeot visszahozta a sétáló oroszlánt, méghozzá különösen modern, vonalas kontúrrajz formájában.
Ebből alakították ki az ezredforduló előestéjén a hosszanti vonallal fényes és árnyékos félre tagolt, domborított állatfigurát, amely egészen 2010-ig változatlan maradt, hogy aztán háromdimenziós formában – de sárkánynyelvétől megfosztva – éljen tovább egészen 2021 elejéig.
Ennek köszönhető, hogy az alapvető eltérések ellenére könnyű azonosságot találni a néhány hete bevezetett, új embléma és bármely korábbi grafika között: hiszen bár az aktuális divat mindig változik, azok az értékek, amelyeket az oroszlán eredetileg képviselt – a tartósság, a gyorsaság és a minőség – állandóak maradtak a Peugeot 210 éves fennállása alatt.