Cookie / Süti hozzájárulás
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a peugeotm5center.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Cookie szabályzat
Rendben
Elutasít

A Peugeot és konszerntársai élen járnak a CO2 kibocsátás csökkentésében

Az Európai Unió hatályos CO2-kibocsátási normájához igazodva a PSA-csoport, élén a Peugeot-val, mindenki másnál alacsonyabbra szorította le új autóinak CO2 emisszióját, ezzel a csoport korábbi ígéretéhez híven elkerülheti a súlyos bírságokat, sőt túl is teljesíti az ambiciózus célkitűzést!

Idén hatályba lépett az a szabályozás, amely radikálisan megszigorította az autógyártók európai modellkínálatára vonatkozó széndioxid-kibocsátási határértékeket. Sokan elmaradnak még az elvárásoktól, mások karnyújtásnyira vannak a céltól – miközben a Peugeot és társmárkái mintegy 3 százalékkal túl is teljesítették azt, derül ki a Transport & Environment szervezet átfogó piaci elemzéséből*

 

 

Az Európai Unió fokozatosan, de szigorú következetességgel csökkenti az autógyártók számára engedélyezett széndioxid-kibocsátás mértékét. Az EU piacain kínált modellek súlyozott, összesített átlagos emissziója a legújabb szabályozás értelmében nem haladhatja meg a 95 g/km-t.

 

Az év első hat hónapjának tapasztalatai azt mutatják, hogy 96 g/km átlagos értékével a francia autógyártó áll a legközelebb ennek a teljesítéséhez. Az, hogy a piaci normaátlag jelenleg 111 g/km-en áll, jól mutatja, milyen nagy utat kell még megtennie az autóipar egészének.

 

Hogyan teljesítheti túl a normát a Peugeot és márkacsoportja, ha flottájának emissziós átlaga a megszabott határérték felett van? Ráadásul nem is kevéssel, hiszen a 95 g/km határértéket a gyártó által előállított járművek átlagos tömegétől függő szorzóval kell módosítani. Mivel pedig a Peugeot és társmárkái a piac legkönnyebb autóit gyártják (átlagosan 1284 kg/autó, szemben a normában kiindulási pontként figyelembe vett 1379,88 kg-mal), ezért a PSA-konszernek még szigorúbb: 92 g/km CO2-kibocsátást kell elérnie.

 

Nos, a rendszerben több legális megoldás is létezik, amellyel a tényleges értékek tovább csökkenthetők. 2020 végéig például az autógyártóknak az átlagos emisszió-számítása során modellkínálatuk csupán 95%-át kell figyelembe venniük, azaz kihagyhatják a legszennyezőbb típusokat. Szintén lehetőséget teremt a jogalkotó arra, hogy a gyártók összevonják kibocsátási értékeiket egy, náluk kedvezőbben teljesítő gyártóéval, illetve hogy kétszeres mennyiséget számoljanak a különösen csekély (50 g/km alatt) CO2-kibocsátású modellek – magyarul a hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) járművek – eladásai után.

 

Ez utóbbiak terén a Peugeot és társmárkái idén indítottak mindenre kiterjedő offenzívát. A tisztán elektromos (Peugeot e-208, e-2008, e-Boxer, e-Expert és e-Partner) és plug-in hibrid (Peugeot 508, 3008) modellek forgalmazásuk elején járnak, a kisteherautó változatok pedig a közeljövőben jelennek a bemutatótermekben.

 

Ez azt jelenti, hogy már a közeljövőben tovább fog csökkenni a márka átlagos CO2-kibocsátása. Ami a legszennyezőbb modelleket illeti, a Peugeot márkacsaládjának nem kell az engedmény eltörlése miatt aggódnia, hiszen ennek az 5%-nak az átlagos CO2-kibocsátása is csupán 127 g/km – kedvezőbb az európai piac bármely autógyártójánál. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Peugeot és társmárkái minimális mértékben (mindössze 2 g/km-t) profitálnak ebből a kedvezményből – ez is számít azonban a végső elbírálásnál.

 

Mint a cél megvalósításához legközelebb álló autógyártónak, a Peugeot cégcsoportjának nem kell senkivel összefognia CO2-kibocsátása további csökkentése érdekében. Ellenkezőleg: a piac átfogó elemzését elvégző Transport & Environment szervezet szerint a konszern az év végén is túlteljesíti az előírt normát, így partnerként akár hozzájárulhat más – sokkal rosszabb helyzetben lévő – autógyártók CO2-kibocsátási szintjének mérsékléséhez.

 

Az eredmények igazolni látszanak annak a stratégiai iránynak a helyességét, amelyet a Peugeot és konszerntársai az emisszió csökkentéséhez választottak. Noha ebben a hálózatról tölthető (plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos) járművek is egyre fontosabb szerepet játszanak, a PSA-csoport márkái kezdetektől ugyanilyen fontosnak tartják a belső égésű motorok hatásfokának tökéletesítését, a CO2-kibocsátást mérséklő innovációk széleskörű kidolgozásával és bevezetésével. A PSA már jóval a szigorú szabályok megjelenése előtt élen járt a súlycsökkentésben, az aerodinamikai optimalizálásban és a segédberendezések hatékonyságának növelésében is. Az évek ta tartó kitartó fejlesztőmunka eredménye a konszern és a Peugeot kiváló jelenlegi pozíciója.

 

Illusztrációk: Peugeot

Infografika: Transport & Environment

 

PEUGEOT

Intenzív technológiai fejlesztéseire és a kínálat elektrifikációjára építve a PEUGEOT márka bizakodóan tekint az energetikai átállásra. A vezetés felemelő élményét középpontba helyező örömteli vezetés, méltóságteljes formaterv, megalkuvás nélküli minőség – ez a márka kötelezettségvállalása az ügyfelekkel szemben, és ez alapozza meg azt az érzést is, amelyet a PEUGEOT járművek ébresztenek tulajdonosukban. A PEUGEOT, amely a világ közel 160 országában több mint 10.000 értékesítési ponton keresztül forgalmazza termékeit, 2019-ben 1.500.000 járművet értékesített világszerte.

 

https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2020_10_TE_Car_CO2_report_final.pdf